Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017

Ανάληψη πρωτοβουλιών για τις υπηρεσιακές μετακινήσεις







Πύργος 20-6-2017      


Αριθ. Πρωτ.: 144


ΠΡΟΣ:

1.    κ. Περιφερειάρχη
2.    κ. Αντιπεριφερειάρχη Π. Ε. Ηλείας
Κοιν.:
1.    Μέλη Συλλόγου
2.    Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.


ΘΕΜΑ :
Ανάληψη πρωτοβουλιών για τις υπηρεσιακές μετακινήσεις







Οι υπηρεσίες των Περιφερειών είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την καθημερινότητα του πολίτη, τον πρωτογενή τομέα, τα έργα υποδομής, την κοινωνική πρόνοια. Οι υπάλληλοι των περιφερειών λόγω της θέσης και του ρόλου τους καλούνται σε καθημερινή βάση να  ανταποκριθούν στα καθήκοντα που τους αναλογούν, μέσα από ένα αρνητικό πλαίσιο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί από τις συνεχιζόμενες πολιτικές λιτότητας.
Το θεσμικό πλαίσιο για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων προς εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας, το οποίο κινείτε στη  λογική της περιστολής των δαπανών, δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στο σύνολο των συναδέλφων και των υπηρεσιών και κατ’ επέκταση αρνητικό ισοζύγιο στις ανάγκες της κοινωνίας.
Με δεδομένο την υποστελέχωση, την έλλειψη κρατικών μέσων μεταφοράς, την έλλειψη προσωπικού και προκειμένου να είναι εφικτή η ανεμπόδιστη άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων μας, θα πρέπει άμεσα να αναλάβετε πρωτοβουλίες για τροποποίηση συγκεκριμένων διατάξεων που αφορούν τις υπηρεσιακές μετακινήσεις και ειδικότερα:
1.      Για τον ορισμό της έδρας του μετακινούμενου. Σύμφωνα με την λογική, έδρα του μετακινούμενου πρέπει να θεωρείται το σημείο της εκκίνησης του για την εκτέλεση της Υπηρεσίας του. Σύμφωνα όμως με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ως έδρα θεωρείται το κατάστημα της υπηρεσίας ή η οικία του υπαλλήλου ανάλογα με το ποιο είναι πλησιέστερο στο σημείο προορισμού. Με την ερμηνεία του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου ένας υπάλληλος που διαμένει στην Αμαλιάδα και έχει εντολή μετακίνησης για εκτέλεση υπηρεσίας που θα διαρκέσει περίπου μια ώρα στη Βάρδα θα πρέπει να μην μεταβεί στην υπηρεσία του για την τήρηση του ωραρίου του, να μεταβεί το υπηρεσιακό όχημα στην οικία του για να τον παραλάβει, να τον μεταφέρει στη Βάρδα, να εκτελέσει την υπηρεσία του και μετά από μία ώρα το υπηρεσιακό όχημα να τον επιστρέψει ξανά στην οικία του. Αποτέλεσμα αυτής της λογικής είναι μία εργάσιμη ημέρα να χαθεί, οι πολίτες να μην εξυπηρετούνται, να δημιουργούνται καθυστερήσεις και όλα αυτά για να μην μπορεί να λάβει την ημερήσια αποζημίωση των 10,00 €. Ο παραλογισμός στο μεγαλείο του…
2.      Για την αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης. Η σημερινή χιλιομετρική αποζημίωση των 0,15 € ανά χιλιόμετρο σε αρκετές περιπτώσεις δεν καλύπτει ούτε το κόστος του καυσίμου που απαιτείται. Στη χιλιομετρική αποζημίωση θα πρέπει να προστεθούν οι δαπάνες για τις φυσιολογικές φθορές, της αναλογίας των τελών χρήσης , του κόστους ασφάλισης του οχήματος, η απαξίωση λόγω χρήσης, η απόσβεση της αγοράς του , η αποζημίωση της οδήγησης  του οχήματος η δαπάνη του ενδεχομένου έκτακτης ζημιάς – βλάβης κλπ. Σε κάθε περίπτωση και επειδή τα ιδιωτικά μας οχήματα δεν έχουν ακόμα δημευθεί, η χιλιομετρική αποζημίωση θα πρέπει να ορισθεί στο ποσό των 0,30 € ανά χιλιόμετρο όταν μάλιστα η χρησιμοποίησή τους γίνεται όχι λόγω επιλογής των συναδέλφων αλλά λόγω της αποδεδειγμένης αδυναμίας των υπηρεσιών να διαθέσουν υπηρεσιακά αυτοκίνητά.
3.      Για την προσωπική ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημία που προκληθεί από την χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Θα πρέπει άμεσα να καταργηθεί. Από την στιγμή που η αρμόδια υπηρεσία δεν δύναται να χορηγήσει υπηρεσιακό αυτοκίνητο και ο υπάλληλος αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του προκειμένου να διεκπεραιώσει υπηρεσιακό καθήκον, είναι επιεικώς αδιανόητο να του ζητείται, επί της ουσίας, να υπογράφει δήλωση περί προσωπικής ευθύνης για τυχόν ατύχημα ή ζημία που προκληθεί από την χρήση του αυτοκινήτου του.
4.      Για την αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας. Το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 40% τα τελευταία χρόνια, ενώ ο όγκος εργασίας σε αρκετές περιπτώσεις έχει αυξηθεί ή τουλάχιστον παραμείνει ο ίδιος. Με την χρήση απλής μαθηματικής λογικής γίνεται αντιληπτό ότι ενώ οι ανάγκες για τις κατά άτομο μετακινήσεις στη διάρκεια του έτους αυξάνονται, το σύνολο των ετήσιων μετακινήσεων μειώθηκε στο μισό, με αποτέλεσμα να μην αρκούν ώστε να ασκηθούν τα καθήκοντα που ανατίθενται σε αρκετές κατηγορίες υπαλλήλων (πχ γεωτεχνικοί, επόπτες δημόσιας υγείας, μηχανικοί). Θεωρούμε απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και τη δυνατότητα άσκησης των αρμοδιοτήτων που πρέπει να ασκούν οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις ο αριθμός ημερών εκτός έδρας να επανέλθει στις 120 ημέρες με τη δυνατότητα επιπρόσθετης αύξησής τους εφόσον απαιτείται. Θα πρέπει να επισημανθεί ο ιδιαίτερος ρόλος των Περιφερειών στην ελληνική περιφέρεια που σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζουν την καθημερινότητα του πολίτη μέσα από ένα θεωρητικό πρίσμα.
5.      Για την ημερομηνία έκδοσης των αποφάσεων μετακινήσεις. Η ημερομηνία έκδοσης των εντολών μετακίνησης θα πρέπει να είναι έως και την ημέρα της αναχώρησης. Υπάρχουν αιτίες, όπως βλάβη υπηρεσιακού οχήματος, έκτακτη ανάγκη για διάθεση του κάπου αλλού, κανονικές άδειες προσωπικού,  που καθιστά ανεφάρμοστο τον  προγραμματισμό της κίνησης των οχημάτων σε προγενέστερη ημερομηνία από αυτή της μετακίνησής τους. Επίσης υπάρχουν οι περιπτώσεις μετακινήσεων που για συγκεκριμένους λόγους δεν πρέπει να δημοσιοποιηθούν προκειμένου να διαφυλαχτεί το δημόσιο συμφέρον και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.

Εκτός των ανωτέρω σε κάθε περίπτωση:
1.      θα πρέπει να διασφαλίζεται η παραμονή του οχήματος καθ΄ όλη τη διάρκεια της παραμονής του υπαλλήλου στον προορισμό του, για την εκτέλεση της υπηρεσίας του. Είναι ανεπίτρεπτο συνάδελφοι να μένουν μόνοι σε χώρο ελέγχου ή αυτοψίας, επειδή το υπηρεσιακό όχημα τους έχει αφήσει προκειμένου να μεταφέρει άλλους συναδέλφους σε άλλη περιοχή. Πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο συναδέλφους δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές. 
2.      θα πρέπει οι αποζημιώσεις για τις μετακινήσεις να καταβάλλονται σε εύλογο χρονικό διάστημα και να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις, με δεδομένη την οικονομική αφαίμαξη που επικρατεί. Θα πρέπει άμεσα να γίνει η εξόφληση των μετακινήσεων του προηγούμενου έτους και να επιταχυνθεί η διαδικασία ελέγχου των σχετικών δαπανών για το τρέχον έτος. Για τις μετακινήσεις που περιλαμβάνουν διανυκτερεύσεις θα πρέπει να υπάρχει και παράλληλη πρόβλεψη για έκδοση εντάλματος προπληρωμής που να καλύπτει τα έξοδα των μετακινούμενων.

Συνοψίζοντας και θεωρώντας ότι αντιλαμβάνεστε στο σύνολό τους τα προβλήματα που προκύπτουν και επηρεάζουν την  εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών από την εφαρμογή διατάξεων που ως αφετηρία δεν έχουν τον ορθολογισμό, αλλά την προσαρμογή στις πιο βάρβαρες λογικές, της λιτότητας και της δημοσιονομικής προσαρμογής,  παρακαλούμε να αναλάβετε πρωτοβουλίες για την επίλυση τους.


Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος

Ανδρέας Ασημακόπουλος
Ο Γεν. Γραμματέας

Θεόδωρος Τσίπας

Δεν υπάρχουν σχόλια: