Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Τροποποίηση Οργανισμού Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας








Πύργος 15-12-2016      


Αριθ. Πρωτ.: 110


ΠΡΟΣ:

1.      Γραφείο Περιφερειάρχη   email: grafeio.pde@pde.gov.gr
2.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας   email: g.p.georgiopoulos@pde.gov.gr 
3.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας   email: gr.alexopoulos@pde.gov.gr
4.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Αιτωλοακαρνανίας  email: anti@aitnia.pde.gov.gr
5.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών και Αξιοποίησης Περιουσίας email:  p.mpramos@pde.gov.gr   
6.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης email: d.drivilas@pde.gov.gr
7.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας email: regiodev@pde.gov.gr
8.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων    email:  g.lytras@pde.gov.gr   
9.      Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Ενέργειας και Περιβάλλοντος email: n.balabanis@pde.gov.gr
10.  Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης email: k.mitropoulos@pde.gov.gr   
11.  Εκτελεστική Γραμματέα ΠΔΕ    email: d.maratou@pde.gov.gr
12.  Περιφερειακούς Συμβούλους Π.Δ.Ε.
13.  Γενική Διεύθυνση  Εσωτερικής Λειτουργίας email: gd.eslit@pde.gov.gr

ΚΟΙΝ.:
1.      ΟΣΥΑΠΕ   
email:  osyape@otenet.gr
2.      μέλη Συλλόγου
3.      Μ.Μ.Ε.


ΘΕΜΑ :
Τροποποίηση Οργανισμού Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
ΣΧΕΤ.:
Η από 28-11-2016 κοινή ανακοίνωση των Συλλόγων Υπαλλήλων Ηλείας και Αχαΐας 






Το σχέδιο του Οργανισμού που εισήχθη στο Περιφερειακό Συμβούλιο για έγκριση, με την επίφαση της διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ένα εργαλείο που ενισχύει την περιφερειακή συνείδηση, που αντιμετωπίζει διαπιστωμένες δυσλειτουργίες από την εξαετή λειτουργία της αιρετής περιφέρειας που διορθώνει λάθη και παραλήψεις και ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κοινωνίας.
Το σχέδιο του Οργανισμού, όπως αυτό έχει παρουσιασθεί, με μεγαλειώδη προχειρότητα, προσπαθεί να εναρμονίσει την λειτουργία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στις απαιτήσεις του Γενικού Λογιστηρίου που στηρίζονται στην λογική λίγων και διαχειρίσιμων επιτελικών οργανικών μονάδων, καταργώντας βασικές διοικητικές διαδικασίες από τις περιφερειακές ενότητες, υποβαθμίζοντας την διοικητική οντότητά τους, προσπαθώντας να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες με την επιλεκτική διασπορά οργανικών μονάδων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του την γενικευμένη έλλειψη προσωπικού και τη διασφάλιση  βασικών εργασιακών δικαιωμάτων.
Για άλλη μια φορά, με βασικό πλαίσιο αναφοράς ότι ο ελεγκτής δεν μπορεί να είναι και ελεγχόμενος, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπήρχε συντεταγμένη απαίτηση των Περιφερειακών Αρχών για την ανάκληση της σχετικής νομοθετικής διάταξης που αφορά την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου και την άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των οικονομικών υπηρεσιών. Επίσης ο τρόπος που περιγράφεται στον προτεινόμενο οργανισμό για την διαδικασία εφαρμογής της συγκεκριμένης αρμοδιότητας, εκτός των άλλων εσωτερικών προβλημάτων που θα δημιουργήσει, θα εγκλωβίσει τους συναλλασσόμενους με τις περιφερειακές ενότητες σε ένα γραφειοκρατικό λαβύρινθο, αφού για κάθε δαπάνη θα πρέπει να απευθύνονται στην έδρα της Περιφέρειας.
Το διαφαινόμενο κλείσιμο και των τμημάτων μισθοδοσίας των Περιφερειακών Ενοτήτων, μετά το έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που χωρίς καμία συγκεκριμένη αιτιολογία διαχωρίσατε στο δημοσιοποιημένο σχέδιο του Οργανισμού από τα τμήματα προσωπικού, μας δημιουργεί τον προβληματισμό ότι η αποδυνάμωση των περιφερειακών υπηρεσιών αποτελούσε για εσάς το ζητούμενο. Θεωρούμε απαραίτητη την επαναφορά του αρχικού τμήματος «προσωπικού και μισθοδοσίας» με την παράλληλη διατήρηση των διαδικασιών της μισθοδοσίας σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας. Κάθε άλλη πρωτοβουλία με δεδομένη και την υποστελέχωση των υπηρεσιών της έδρας θα δημιουργήσει προβλήματα για τα οποία θα φέρετε αποκλειστικά την ευθύνη. Ο κίνδυνος για μεταφορά προσωπικού ανά Περιφερειακή Ενότητα είναι υπαρκτός, προκειμένου να καμφθούν οι αδυναμίες του προτεινόμενου σχεδιασμού, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή των συναδέλφων.
Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός, για λόγους που εσείς γνωρίζετε καλύτερα, ότι για την προσέγγιση του ίδιου ζητήματος, ισχύουν διαφορετικά δεδομένα που δεν έχουν σχέση με την διοικητική λειτουργία των υπηρεσιών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ενώ στην Αιτωλοακαρνανία, (που καλώς), υπάρχουν δύο τμήματα Πολιτικής Γης και Αγροτικού Εξηλεκτρισμού και Εκμηχάνισης της Γεωργίας, στην Ηλεία στην οποία  περιλαμβάνεται  η μεγαλύτερη έκταση αναδασμών και διανομών συγκριτικά, που έχει  άνω των 40000 στρεμμάτων δημοσίων εκτάσεων  προς εκμίσθωση και τις περισσότερες αρδευόμενες εκτάσεις  ( > 600000 στρέμματα) από τα δίκτυα Πηνειού και Αλφειού, που διαθέτει άνω των 15000 φακέλων γεωργικών ελκυστήρων, δέχεται άνω των διακοσίων αιτήσεων κατ’ έτος για χορήγηση αγροτικού ρεύματος και που διεκπεραιώνει περίπου  400 αιτήσεις το χρόνο για έκδοση άδειας οδήγησης γεωργικών ελκυστήρων τα δύο τμήματα είναι συγχωνευμένα σε ένα χωρίς μάλιστα να υπάρχει συνάφεια μεταξύ των αντικειμένων τους.
Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι το δημοσιοποιημένο σχέδιο του Οργανισμού δεν δίνει λύσεις ούτε στο σοβαρό πρόβλημα με την νομική υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας και απλά επαναλαμβάνει τα σχετικά του Π.Δ. 132/2010  περί σύστασης Γραφείου Νομικής Υπηρεσίας, το οποίο όμως δεν στελεχώθηκε ποτέ, με ότι αυτό συνεπάγεται με δεδομένο την πολυδάπανη διαδικασία ανάθεσης σε ιδιώτες δικηγόρους και την παντελή έλλειψη γνωμοδότησης για θέματα νομικής φύσεως, που προκύπτουν σε καθημερινή βάση, στις υπηρεσίες της Π.Ε. Ηλείας.
Με τον δημοσιοποιημένο σχέδιο του Οργανισμού οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας εξακολουθούν να είναι μακριά από τους πολίτες της Ηλείας. Για την χορήγηση άδειών άσκησης επαγγελμάτων, την χορήγηση αδειών λειτουργίας χώρων υγείας και πρόνοιας, τη χορήγηση των αδειών άσκησης επαγγέλματος σε χειριστές μηχανημάτων,  ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, ψυκτικούς κλπ απαιτείται η μετακίνηση του ενδιαφερόμενου πολίτη στην έδρα της Περιφέρειας.
Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι το νέο σχέδιο του Οργανισμού εξακολουθεί να διατηρεί τις καταγεγραμμένες επί μια εξαετία ασάφειες στις αρμοδιότητες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η αρμοδιότητα για τη συντήρηση των εθνικών οδών και άλλα αντίστοιχα ζητήματα θα αποτελούν ζητήματα διαπραγμάτευσης ή σύγκρουσης, μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, με ότι αυτό συνεπάγεται για την αποτελεσματική άσκηση των συγκεκριμένων εργασιών.
Επαναλαμβάνουμε για ακόμα μια φορά ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη κατανομή οργανικών θέσεων ανά Υπηρεσία, παρά μόνο συνολικές ανά κλάδο θέσεις σε επίπεδο περιφέρειας μη διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τόσο το σύνολο του προσωπικού από αυθαίρετες μετακινήσεις όσο και την λειτουργική βιωσιμότητα των τμημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού.  Εξάλλου με τις διατάξεις του  νέου νόμου που αφορά την κινητικότητα ο νέος οργανισμός πριν ακόμα την ψήφισή του θεωρείται μη λειτουργικός και έχει σύντομη ημερομηνία λήξης.
Τέλος κρίνεται απαράδεκτη η προχειρότητα με την οποία προσεγγίζεται η κάλυψη των θέσεων ευθύνης. Είναι προφανής παραλογισμός συγκεκριμένοι κλάδοι και ειδικότητες να μην μπορούν να αναλάβουν καμία θέση ευθύνης σε επίπεδο τμήματος και παράλληλα να μπορούν να αναλάβουν προϊστάμενοι της ίδιας Διεύθυνσης ή ακόμα και της Γενικής Διεύθυνσης. Δεν έχει λογική σε τμήματα ίδιου αντικειμένου να καθορίζονται διαφορετικοί κλάδοι και ειδικότητες ως προϊστάμενοι.  Δεν έχει λογική σε τμήμα να μπορεί να προΐσταται κλάδος ΤΕ συγκεκριμένης ειδικότητας και όχι ΠΕ της ίδιας ειδικότητας και αντιστρόφως.  Αναρωτιόμαστε για την σκοπιμότητα που δίνει τη δυνατότηα σε συγκεκριμένες κατηγορίες να αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης σε τμήματα που το αντικείμενο τους δεν έχει απολύτως καμία συσχέτιση με την ειδικότητα.
Το σχέδιο για την τροποποίηση του οργανισμού που εισήχθη για έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο,  δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τις κοινωνίας, δεν διασφαλίζει τις βασικές αρχές της περιφερειακής συνείδησης, δεν αντιμετωπίζει την απογύμνωση των υπηρεσιών από προσωπικό, δεν αντιμετωπίζει διαπιστωμένα προβλήματα από την εξαετή λειτουργία των Υπηρεσιών  και  χαρακτηρίζεται ως ένας συγκεντρωτικός μηχανισμός στην υπηρεσία του μικρού, ευέλικτου και ελεγχόμενου κράτους, κάτι στο οποίο ως υπάλληλοι αλλά και ως πολίτες δεν μπορούμε να συναινέσουμε.
Καλούμε τους Περιφερειακούς Συμβούλους να μην συμβάλουν με οποιοδήποτε τρόπο στην έγκρισή του.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος

Χαράλαμπος Μικέλης
Ο Γεν. Γραμματέας

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: