Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Αποζημίωση υπαλλήλων για τη συμμετοχή στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε.)





Πύργος 19-7-2016      
Αριθ. Πρωτ.: 99


ΠΡΟΣ:
1.     Υπουργό Οικονομικών
2.     Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
3.     Υπουργό Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης
email:  info@ypes.gr
4.     Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
email:  info@enpe.gr
5.     Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδα
6.     ΟΣΥΑΠΕ
email:  osyape@otenet.gr

ΚΟΙΝ.:
1.     Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας
2.     Διεύθυνση Μεταφορών & Επικοινωνιών Π.Ε. Ηλείας


ΘΕΜΑ : Αποζημίωση υπαλλήλων για τη συμμετοχή στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε.)

Με το άρθρο 1 του Ν. 3446/06 (ΦΕΚ 49 Α/10-3-2006) «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων - Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» συστάθηκαν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου Οχημάτων (Μ.Κ.Ε.), τα οποία είναι αρμόδια για τον έλεγχο της νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας και των εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών, που κυκλοφορούν στη χώρα, τον έλεγχο νομιμότητας της διενέργειας μεταφοράς με αυτά, καθώς και για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων. Τα Μ.Κ.Ε. αποτελούνται από Δύο (2) εκπροσώπους της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ή Κ.Τ.Ε.Ο., ένα (1) όργανο του Τμήματος Τροχαίας ή του Λιμενικού Σώματος και έναν (1) υπάλληλο άλλης Υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας.
Στα Μ.Κ.Ε. έχει ανατεθεί μια σειρά από αρμοδιότητες που αναφέρονται στις παρακάτω αποφάσεις :
1.      Στην υπ’ αριθμ. Φ.2/55009/4626/00/02 (ΦΕΚ Β 1028/7-8-02) Κ.Υ.Α. «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου 2000 σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Κοινότητα»
2.      Στην υπ’ αριθμ. Αριθ. Γ5/29480/2304 /01 (ΦΕΚ Β 614) Κ.Υ.Α.«Έλεγχοι της νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας και των εκπομπών καυσαερίων όλων των οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών που κυκλοφορούν στην χώρα , Αρμόδια όργανα, Διαδικασία είσπραξης προστίμων και συναφή θέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, παρ. 4 και άρθ. 8, παρ. 5 του Ν. 2801/ 2000»

3.      Στην υπ’ αριθμ. Φ.450/38668/3534/13 (ΦΕΚ Β 2061)  Κ.Υ.Α. «Διοικητικές κυρώσεις για τις παραβάσεις του Κανονισμού 3821/85 του Συμβουλίου και του Κανονισμού 561/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου από τους οδηγούς και τις μεταφορικές επιχειρήσεις».
4.      Στο άρθρο 104 του Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82) «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις» με το οποίο ορίστηκαν τα Μ.Κ.Ε.  αρμόδια όργανα για τον έλεγχο τήρησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τους εκάστοτε Κανονισμούς λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

Σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 21 παρ. 3 του προηγούμενου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α 226) είχε εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 2/27882/0022/13 (ΦΕΚ  Υ.Ο.Δ.Δ. 188) Κ.Υ.Α. «Καθορισμός της αποζημίωσης των μελών των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου Οχημάτων του άρθρου 1 του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ Α 49)» με την οποία καθορίσθηκε αποζημίωση για κάθε μέλος των Μ.Κ.Ε.  της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ Α 49). Η αποζημίωση αφορούσε έργο που πραγματοποιούνταν  μετά  τη  λήξη  του  κανονικού  ωραρίου   εργασίας των υπηρεσιών και πέραν του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση.
Από την έναρξη ισχύος (1-1-2016) του νέου μισθολογίου Ν. 4354/2015 (ΦΕΚ Α 176) και ειδικότερα των άρθρων 34 και 35 αυτού, καταργήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 4024/2011, καθώς και οι κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες Υπουργικές Αποφάσεις. Συνεπώς, η ανωτέρω Κ.Υ.Α. έπαψε να ισχύει και δεν χορηγείται από 1-1-2016 η αποζημίωση για τους υπαλλήλους-μέλη των Μ.Κ.Ε. που προβλεπόταν και για την συγκεκριμένη εκτός ωραρίου εργασία.
Το γεγονός αυτό έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την λειτουργία των Μ.Κ.Ε. δεδομένου ότι οι τυχόν έλεγχοι που μπορούν πλέον υλοποιηθούν, πραγματοποιούνται μόνον εντός ωραρίου εργασίας σε αντίθεση με το πνεύμα αλλά και το γράμμα του Νόμου που απαιτεί ο έλεγχος να ασκείται σε κάθε σημείο της περιοχής αρμοδιότητας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ακόμη και στους λιμένες και πλησίον των συνοριακών σταθμών, καθ΄ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου, ακόμη και τις αργίες.
Με δεδομένη όμως την υποστελέχωση των Υπηρεσιών, η συγκρότηση Μ.Κ.Ε. τις εργάσιμες ώρες και ημέρες από το απαιτούμενο εξειδικευμένο προσωπικό στην πραγματικότητα καθίσταται ανέφικτο  (ενδεικτικά στην Π. Ε. Ηλείας από την αρχή του έτους δεν έχει συγκροτηθεί Μ.Κ.E. εντός ωραρίου εργασίας).
. Αφού σας υπενθυμίσουμε ότι :
1. Οι  έλεγχοι  των  Μικτών  Κλιμακίων  Ελέγχου  Οχημάτων πραγματοποιούνται οποτεδήποτε καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, εορτές και αργίες, και το έργο τους εξυπηρετεί επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος και συγκεκριμένα:
α. Λόγους οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας, καθόσον στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου έχει ανατεθεί η διενέργεια ελέγχων προβλεπόμενων από τις Οδηγίες 2000/30/ΕΚ όπως ισχύει σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης και 95/50/ΕΚ σχετικά με τον έλεγχο των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων καθώς και η διενέργεια ελέγχων τήρησης των Κανονισμών (ΕΟΚ) 3821/85 για τη συσκευή ελέγχου στον τομέα των οδικών μεταφορών και (ΕΚ) 561/2006 για την εναρμόνιση ορισμένων κοινωνικών διατάξεων στον τομέα των οδικών μεταφορών και
β. Λόγους εξασφάλισης ίσων συνθηκών ανταγωνισμού στον κλάδο των οδικών μεταφορών μέσω του ελέγχου τήρησης της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές, και
2. Η αποζημίωση καταβάλλεται από τις πιστώσεις της Περιφέρειας όπου έχει συγκροτηθεί το Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου ενώ τα έσοδα από την είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται από τα Μ.Κ.Ε. περιέρχονται στην οικεία Περιφερειακή Ενότητα κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και εξοπλισμού των Μ.Κ.Ε. ή των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών ή των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.) και το υπόλοιπο ποσοστό τριάντα τοις εκατό περιέρχεται ως δημόσιο έσοδο στον Κρατικό Προϋπολογισμό,

θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με την κατάργηση της υπ’ αριθμ. 2/27882/0022/13 (ΦΕΚ  Υ.Ο.Δ.Δ. 188) ΚΥΑ με την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για την αποζημίωση για των υπαλλήλων-μελών των ΜΚΕ, για την έργο που επιτελούν μετά τη λήξη του κανονικού ωραρίου εργασίας των υπηρεσιών και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση.

Η οδική ασφάλεια, η περιβαλλοντική προστασία, η εξασφάλιση ίσων συνθηκών ανταγωνισμού στον κλάδο των οδικών μεταφορών και γενικότερα ο έλεγχος – περιορισμός της οδικής αναρχίας που έχει γιγαντωθεί λόγω του περιορισμού των ελέγχων που διενεργούσαν τα Μ.Κ.Ε. δεν επιτρέπεται να συμψηφίζονται με την λογική της αδιάκριτης περικοπής των αποζημιώσεων που δικαιούνται οι εργαζόμενοι για παρεχόμενη υπηρεσία.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος

Χαράλαμπος Μικέλης
Ο Γεν. Γραμματέας

Ανδρέας Ασημακόπουλος





Δεν υπάρχουν σχόλια: